Merry X...

Merry fu*kin X-mas då!

Nu har man snart överlevt denna plågsamma dag, på ett okonventionellt sätt - jag har jobbat... hela dagen *suck*

"This is the season to be jolly... la la la la laa - la la la laaa!"
Jomenvisst... Jag har alltid älskat julen på ett sånt där amerikansliskigt sätt. Ju mer julpynt, julmusik o tomtar desto mysigare och framför allt all belysning. Och snö ska det vara. Snö i mängder!!! Att sedan få dela julen med sina nära och kära, det vill säga familj och sin älskade, med god mat och trevligt umgänge. Det är ju verkligen speciellt...

Men det började ju med att vädret för flera år sedan gradvis började förändras i vårt avlånga land. Numera verkar mönstret bestå av några dagars snötäcke under decembers början eller mitt. Sedan smälter eller regnar allt bort, temperaturen sjunker igen och allt blir bara kolsvart, svinkallt, svinhalt och fullt med fryst gegga av ruttna löv, hundbajs grus och kvistar. Skitmysigt...

Sedan kom Hon... hon som tog mig till höjder som ingen annan gjort. Hon som var mitt liv i flera år, bara för att sedan stampa ned mig i marken. Som jag har kämpat detta år för att komma över henne, oss och det hon gjorde. Ojojoj... det som inte dödar en, som man säger... Stundvis har det iaf gått förhållandevis bra, men varje gång jag lämnar dörren till mitt hjärta på bara liiite glänt, så ska någon jvel självklart kasta in skit där. Skit som tar tid att städa bort. Jag är så förbannat trött på att vara en måltavla för emotionellt och socialt handikappade tjejer som tycks tro att jag tål vad som helst. Men mest av allt är jag trött på att inte få glömma. Glömma att hon gjorde detta på just jul-fuckin-afton. Och framför allt trött på att inte kuna sluta sakna någon jag hatar, eller sluta hata någon jag saknar. Jag vill varken sakna, eller hata... bara glömma. Men gång på gång så visar världen omkring mig att det är mitt öde att se änglar, som i själva verket är demoner... eller bara twisted, typ.

Jaja det är ju julafton iaf, och 1-årsjubiléet av hennes svek, så jag tycker det är ok o få deppa idag. Speciellt som jag varit vaken sedan 05:30 och kommit hem först 20:00. Kul i Jul eller vad man säger... Det är skoj med eX som svetsat fast rostiga spikar i ens inre. Merry X liksom...

Nä nu ska jag sova bort resten av den här meningslösa dagen jag kallar den 24:e december. Julafton, vad fn är det. I morrn är det på med uniformen igen, och sedan är inte många dagar kvar innan man kan hoppas på ett nytt år, med mer givande frukter. Ho ho ho...


"Any man can love a million girls, but it takes real love, to love a girl in a million ways"


Kommentarer
Postat av: Jen.

Bra ordspåk :) Önskar dig GOTT NYTT ÅR! Kram

2008-12-28 @ 23:47:42
URL: http://jennicalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0