Dags att förnya sitt liv...

...genom regression!

Efter många år som hårt kämpande teknikjournalist har man nu äntligen nått fas 2 av mitt företags utveckling och saker har återigen ljusnat för min verksamhets framtid. Wohoo.. jag SKA köpa hus med pool - or die! Men det konstanta mörker som utgör mitt icke existerande privatliv (varför är det så enkelt att vara så öppen i en blogg? Hmmm... anyway...) har sett till att jag måste göra en rejäl omstart för att sparka liv i det tomma intet som omger mig från morgon till kväll. Det fungerar helt enkelt inte att leva isolerad i resterna av ett kraschat förhållande, när man inte ens har sina forna vänner kvar. Jag är stark, jag är jvligt stark, men jag är inte omänskligt stark. Mitt sociala behov lider svåra nederlag varje dag, medan mitt X bara dansade vidare i livet som om ingenting hänt, jagad av 200 nya beundrare. Så det jag aldrig trodde skulle hända, har hänt... Istället för att spendera all min fria tid med att konstant fundera på i vems armar hon nu ligger o viskar de saker hon brukade viska till mig, så kröp jag tillbaka till mitt gamla (95-01) bakom mig lämnade yrkesliv med svansen mellan benen. Allt för att skingra tankarna och sätta mig själv mitt i allvarssmeten igen. Jag anmälde mig alltså frivilligt på Securitas till att arbeta 12 timmar om dygnet på shema där varannan helg ryker. Men å andra sidan, jag har jag inget liv så varför inte (ja jag är bitter, so what!) =p 

Efter en givande intervju hos en sedan dess helt ny avdelningschef så blir jag informerad att jag skall genomgå kontroll och lämplighetsprövning av både Länsstyrelsen och SÄPO innan jag kan godkännas som Skyddsvakt av de svenska myndigheterna och få mina papper signerade av Länspolismästaren. Inget nytt under solen kanske, men vad ingen sade var att detta skulle ta FOR EVER... *suck*. Först i dagarna, 2 månader efter intervjun, kom mitt godkännande. Men nu klaffar istället inte repetitionsutbildningarnas datum riktigt, så ännu mer väntan serveras innan jag kan dra på mig uniformen igen, hölsta pistolen och göra världen till en säkrare plats =P Jag som pluggat bevakningsjuridik, lagar och vapenkunskap så ögonen blöder under sommaren. Vad ska jag göra nu då medan jag väntar? Kanske gå en gitarrkurs?... hm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0