Either you're a part of the solution...

...or you're a part of the problem - finns det en klyscha som säger.

Undrar om det är denna klyscha som alla förbannade jvla äckliga rekryterare och säljare går efter när de springer runt i stan och på andra platser som tex Huddinge Centrum och skall få folk att betala för allt ifrån nya bensinkort till Läkare utan Gränser el Amnesty.

Nästa person som kliver framför mig och frågar "Ursäkta, har du tid att prata ett ögonblick" medan de håller en pärm i handen och en penna i den andra, kommer få pennan i ögat och pärmen nedkörd i halsen! LEAVE ME ALONE you annoying pricks!!! Undrar om de någonsin har en endaste jvla fundering över hur påträngande de är? Taktiken de använder är ju att få personer att känna sig hemska om de inte hjälper till med pengar till ett fadderbarn eller liknande. Varför inte gå på stora rika företag istället eller springa runt på Östermalm och Diplomatstaden och besvära pälsklädda damer med små sprättiga Paris Hilton-hundar i rosa koppel, istället för att besvära vanligt folk i förorten och trampa på deras samvete för att man inte gladeligen donerar några hundralappar helt oplanerat...

Och de som bara försöker sälja rena produkter som mobilabonnemang, bensinkort, privatlån, elbolagskontrakt och liknande ska vi inte ens tala om. Parasiter! Skaffa ett riktigt jobb för fn! Lika lite som jag vill att ngn idiot ska ringa på min dörr och försöka sälja mig en dammsugare för 12 000 kr, vill jag att ni skall kliva framför mig när jag är på väg till affären och försöka pracka på mig prylar. Vill jag ha er skit så kommer jag till ER - fatta! *mummel*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0