Oskyldigt dömd!

Det bästa med att bli sviken, ljugen för och lurad...

...gång på gång - är att man blir kall, hård och cynisk, och får lättare att göra en återstälning på sina känslor. För vad kan man annars göra när man tycker om någon som efter ett tag inte verkar kunna undvika att trampa på en - gång på gång! Man bestämmer saker som hon ändrar. Hon lovar saker som hon aldrig håller. Hon säger A och gör B. Hon beter sig som en söt ängel när man ses, och skickar sedan mycket sårande SMS som säger motsatsen. Sedan börjar det om igen... mjuk som bommul ena stunden och hård som sten den nästa. Hon definierar "dejting-schizofreni" med sitt sätt att spela flipperkula med mina känslor. Men framför allt, och detta gäller som sagt samtliga (100%) av alla tjejer jag haft känslor för i hela mitt liv: INGA tjejer, och jag menar INGA som jag träffar, kan hålla sig till (träffa) endast EN kille. De MÅSTE träffa flera samtidigt och jämföra oss som köttbitar i disken på ICA. Den som smakar bäst (för stunden?) får komma närmast. Men en stund senare så kan smaken ha ändrat sig och det som nyss var otänkbart är plötsligt dagens specialare. Och vad resulterar detta i? Ja jag säger bara återigen - jag tror på ordspråket "behandla andra som du vill bli behandlad själv", vilket som sagt gäller tvärs om också...

Man mår som en prins ena dagen när man ligger där i varandras armar, men nästa dag är hon som förbytt. Man tänker att hon ändrat sig, men en kort tid senare är man dagens rätt igen - bara för att därefter bli behandlad som gårdagens sopor återigen. Vad fan ska man tro då? Är alla så här? Jag har träffat ett antal i mitt liv, som snuddar på ett tresiffrigt belopp, och av de alla som jag själv tyckt om ur denna skara, så har samtliga följt detta destruktiva mönster. Kvinnor av idag kan inte låta bli att använda sina kroppar, sin charm och sin kvinnlighet att lura in män i deras "Venus fly trap" där de slår igen sina käftar och äter oss levande. Ibland önskar jag att jag hade fötts långt tidigare i historien då folk verkligen hade en annan syn på relationer. Idag är relationer en tillfällig förbindelse som kan upplösas och förnyas lika lätt som ett bankomatkort. Men jag vill inte göra fler uttag liksom. Och jag fattar inte varför man vuxit upp och hört så mkt om hur illa män behandlar kvinnor? Jag upplever det precis tvärtom. Behandla mig väl och jag kommer behandla dig ännu bättre. Svik mig och jag gör detsamma... Konstigare än så är det inte. Men varför måste det vara så? Varför måste jag ständigt vara flugan som fastnar i spindels nät? Varför är jag så korkad så jag alltid går på samma fälla? Jag vill vara bulldozern som mejar ned hela skogen istället... Kill all the spiders!  Så... nu är jag arg. Det är skönt o va arg. Mycket skönare än att vara ledsen. Moooah!



Edit: just som detta inlägg var färdigskrivet... vad händer då? Damen i fråga ringer och: BESKYLLER MIG FÖR ATT HA STULIT PENGAR AV HENNE!!!! WTF??? Jävla galna kossa! Jag har fan inte ens stulit ett jävla tuggummi i hela mitt liv! Hur FAN kan du anklaga mig för att ha stulit av dig? Hur har du mage att påstå något sådant, efter allt jag sagt och gjort för dig, bara för en liten bit av din tillgivelse!? Vem var det som fixade jobbchans på Stockholmsmässan åt dig, så du kan gå på intervju den 11:e? Jag tyckte fan om dig din häxa - den första jag fallit för sedan mitt X lämnade mig förra julen, och det VET du. Vad finns det för logik i att dels stjäla från någon man tycker så mycket om, dels stjäla när man arbetar som Skyddsvakt och genomgått fyrtioelva tusen tester och godkännanden (med andra ord: varför skulle jag riskera mitt jobb?) och dels stjäla från någon man fortfarande träffar???

Du säger att du mist 4000 kronor ur ditt hem, och att det skett "under de senaste månaderna"? Jag har varit hos dig flera gånger under den senaste månaden. TROR DU VERKLIGEN ATT JAG FÖRST SKULLE STJÄLA O SEN VARA SÅ DUM ATT JAG FORTFARANDE HÄNGER HOS DIG I SÅDANA FALL??? Då hade jag väl tagit pengarna o dragit? Dessutom hade jag knappast visat dig vart jag bor osv, eller hur? Är det inte ganska IDIOTISKT att tro att jag är SÅ jävla pantad att jag inte skulle tro att du skulle upptäcka en sådan stöld i sådana fall? Om jag nu skulle ha sänkt mig till sådan samhällsklass-3-nivå att stjäla och dessutom stjäla från någon jag var på väg att bli kär i - din elaka jävel! Och hur fan VÅGAR du hota med att "ta upp detta med min chef"? Du borde skämmas - du har ju inget annat än indicier och dina egna sjuka slutsatser? Skärp dig för fan och TÄNK lite! Vem FAN är så dum så han eller hon riskerar sitt jobb och allt för 4000 fuckin spänn? Kom igen om det var 40 000 eller 400 000, men 4000? Vem riskerar allt för 4000? Det MÅSTE ju vara någon som träffat dig tillfälligt, eller som räknat med att inte komma dit igen. Det kan KNAPPAST vara någon som är hos dig ofta - dvs varken jag eller M. Rannsaka dig själv och vad du gjort de senaste månaderna till att börja med.
 
Dessutom har du kommit med den där skramlande byttan, som du pratar om, flera gånger den senaste tiden för att plocka mynt till P-automaten. BORDE DU DÅ INTE HA SETT ATT DET FATTADES PENGAR FÖR LÄNGE SEDAN??? Eller??? Hur kan du plötsligt NU påstå att det försvunnit pengar ur den, "någon gång under de senaste månaderna", om du senast för några dagar sedan plockat mynt ur den framför mina ögon? 

Nej du "gumman" - du kan ta din inbillade anklagelser o köra upp dem. Sluta kn*lla dn chef istället, som du ändå bara pratar skit om, och styr upp ditt liv, istället för att börja anklaga människor utan bevis. Satan vad arg jag blir på dig... Först blir man lekt med, matad med lögner och spel för stunden och sedan DETTA??? Hur sjuk får man vara? Jag förstår att du är upprörd och lessen över dina pengar, men för det första: ha inte pengar lösa hemma för i helvete och för det andra, anklaga inte en människa för något så fult om du inte har konkreta bevis! Det är förbannat kränkande!!! Det räcker inte att hävda att "jag är den enda som varit hemma hos dig", för det tror jag inte en sekund på! Speciellt inte om vi pratar ett spann på flera månader! Du kommer skämmas som en hund när du upptäcker att du förlagt dem någon annan stans eller kanske bränt dem utan att minnas det! Du köpte ju en säng för 20 000 kr tex? Hur som helst: JAG HAR INTE TAGIT DINA JVLA PENGAR!!! Jag pysslar inte med sånt!

Men men, nu lär det ju inte vara så svårt att glömma dig iaf. Det är bara att rista ett till streck på väggen antar jag. Lycka till med chefen - ni blir säkert lyckliga tillsammans! Själv har jag tagit en ny lärdom - har man träffat djävulen i 100 skepnader, så är förmoligen den 101:a fortfarande samma sak... Adjö, och "tack" för den här tiden!




Kommentarer
Postat av: Ms Sunshine

Alla är inte som de tjejer du stött på, det vet du med. Man kan inte ändra andra men man kan ändra sig själv. Rannsaka dig och dem du varit med. Se deras likheter och undvik sådanna kvinnor. Välj dem som är deras raka motsatts och se vad som händer. Vad har du att förlora på det? Grundläggande - välj ingen "du måste ta hand om". Leta efter någon som kan stå på egna ben - om hon är intresserad eller älskar dig så kommer hon att vilja ha dig i sitt liv även om du inte "tar hand om henne". Kärlek har inga måsten, krav eller obligationer. Älskar någon oss så gör dem det utan att behöva oss; det är kärlek vi pratar om inte beroende. Det är en stor skillnad mellan dessa två saker; kärlek och beroende.



Klart att det vore fint med den gyllenderegeln; behandla andra som du själv vill bli behandlad. Men vad vi ofta glömmer är respekten mot oss själva. Det är där ribban läggs - hur du behandlar dig själv och hur du låter andra behandla dig är de mått andra kommer att följa.



-Kramar-

2008-11-08 @ 10:46:36
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/
Postat av: Jen

Jga vet inte.. men är du inte lite väl peronlig här :s

2008-11-10 @ 15:43:35
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Chris

@Jen: Nej, jag har mig blogg för att skriva av mig. Jag skriver när jag är upprörd, glad eller på ngt sätt påverkad av ngt. Jag nämner dock aldrig namn...

2008-11-10 @ 21:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0