Tillökning i familjen


För att helt spontant och plötsligt skiva om något väldigt roligt istället för alla mina trista erfarenheter av det kvinnliga släktet, så kan jag berätta att jag nu i alla fall äntligen kunnat göra slag i saken med de tankar och planer som figurerat i mitt huvud ääända sedan 1995, då jag för första gången började arbeta som väktare. Redan då vaknade mitt intresse för Rottweiler då jag fick arbeta en hel del med hundförare på olika objekt i Stockholm. Intresset har sedan kommit och gått liksom årstider, men aldrig försvunnit helt. Jag är dock IIINTE en hundmänniska, precis som jag INTE är en bilmänniska. Men jag älskar MIN bil och jag kommer garanterat att älska MIN hund. Det gör mig dock varken till vare sig bil- eller hundmänniska. Men ändå... av någon anledning så känns det viktigt att påpeka, haha. Rasen Rottweiler är hur som helst i mina ögon dels den absolut vackraste med sin massiva molosser-kropp, spelande muskler, korta blanka fällfria päls och otroligt vackra färger i blåsvart och rostmörkbrun symmetrisk kombination. Dessutom har de en synnerligen gedigen historia med starka band till romarriket som är mitt absolut största historiska intresse utan hela mänsklighetens historia :p Det kan ju inte bli bättre =)

Det paradoxala med tanke på dagsformen i övrigt, är att det var den fallna ängeln från föregående inlägg som självmant följde med mig hela vägen - there and back again, men sitt allra mest underbara sätt... trots alla 70 mil. Allt det bara för att nu en par dagar efteråt lägga all den där skulden på mina axlar. Men men... jag förstår henne. I hennes värld finns ingen annan möjlighet, Jag önskar bara att jag slapp hamna i den ena skiten efter den andra. Suck! Nåväl, nog om det nu... Livet älskar att kasta skit på mig - så är det bara.

Men nu är han i alla fall här... med mig, på jobbet, min "lilla" Sauron. Jag har velat mellan namn som Caesar (givetvis) men det är så vanligt. Nero (som också betyder svart på Italienska) men kanske vill man inte döpa honom efter en sinnessjuk dikttator, heh? Atlas, Oden och andra historiska eller mytologiska namn eller bara käcka som till exempel Taurus, men jag faller hela tiden tillbaka på Sauron - som i The Lord of the Rings naturligtvis - mina favoritfilmer ;) Jag vet att nördfaktorn är vääldigt hög nu, men skit samma, haha. Om 2 år kommer den här plutten väga cirkus 60 kilo och då jämnas nördfaktorn ut en smula... ;) Men visst är han främst ett charmtroll än så länge. Det är dock underbart att se hur mycket han utvecklats på bara 1 vecka. Den initiala rädslan av att komma bort från sitt hem, sin mor och sin uppfödare, ändå till Stockholm, 35 mil bort, är redan på väg att bytas ut mot en rotad vaktinstinkt blandad med nyfikenhet och lekfullhet. Han charmar alla lika mycket som han inger respekt - redan nu *stolt* :) Och självklart bär han enbart på äkta tyska linjer! ;) Inga fula sönderavlade labrador/dobermann-liknande rottisar här inte :p

Jag må aldrig träffa mina drömmars kvinna, någonsin igen... men nu har jag iaf en vän som aldrig kommer svika mig, no matter what. I söndags fyllde du 4 månader... :)




Kommentarer
Postat av: Millan

Uuuuursöt vovve :-D

2009-02-17 @ 23:27:43
Postat av: Chozan

Känner igen mig mycket i dina texter... Lycka till med lill voffse =) Han kommer ge dig massor! För min del har det varit jag och hund mot hela världen i 8 år men dock börjar åldern påminna sig allt för väl =( Lycka till!!

2009-12-20 @ 16:26:26
URL: http://metrobloggen.se/chozan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0