Tantfrisyren

De flesta decennium har sina varianter av mode i både form av kläder och hår. 80-talet är väl kanske bland det töntigaste i människans historia... Men är det något som liksom överlevt samtliga stilar och perioder så måste det vara TANTFRISYREN!? Alltså... jag bara fattar inte? Finns det någon oskriven lag att när en kvinna passerar 45-50 så ska hon automatiskt klippa och forma håret till en klump stålull? Eller i bästa fall en svamp?

Igår, på väg hem från jobbet så passerade jag två äldre par. Kanske 50-årsåldern ungefär. Männen såg ut som män i allmänhet gör, men båda kvinnorna hade frisyrer som direkt för tankarna till politiker och dylikt. Varför vill man medvetet se både äldre och stelare ut? I just don't get it...

Ibland kan triviala tankar va rätt intressanta ändå... or not! Haha :p


Kommentarer
Postat av: Millan

Jag förstår inte heller det där. Inte alls! Mamma klippte sig kortare när hon fyllt 45, och hon är fin i det, men vad ÄR det med att kapa håret då? Blir håret automatiskt sprött och trasigt vid den åldern så att det blir risig om man inte klipper det? Jag fattar inte...

2009-09-11 @ 23:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0