Skriet från vildmarken

Omg...

När jag gick av mitt pass i förrgår, exakt vid klockan 19:00, så hördes plötsligt ett hjärtskärande skrik, nej VRÅL, från den kolsvarta skogen utanför skyddsområdet. Utan att tänka så greppar jag Sauron och en MagLite och rusar in i skogen för att möta upp vad som jag tänkte kanske kunde vara en kvinna som höll på att bli våldtagen, eller vad som helst. Någon mådde i alla fall förbannat illa i detta ögonblick skulle jag tippa. Våldtäckt räcker nog inte... det lät mer som om någon fick se sina egna inälvor, så att säga, och jag tänkte att nu djävlar ska jag göra skäl för lönen...

Hjärtat pumpa på max och Sauron sprang så fort att jag snubblade var 10:e meter. Väl inne i den kol- och då menar jag KOL-svarta skogen så tystnade plötsligt skriken. Det hördes kanske 10-12 vrål, och sedan kom tystnaden. Total tystnad, och där stod vi. Jag ropade, men ingen svarade. Allt man hörde nu var vinden som fick grenarna att knaka här och där. Lampan kastade skuggor överallt och man tyckte sig se saker bakom varje träd. Sauron fick upp det ena spåret efter det andra, och efter 15 minuter av inget annat än svart skog så gav jag upp. Vad det än var som skrek, så är var det nu dött - stendött, och jag kände en stor besvikelse att inte kunnat hjälpa. Men vid närmare eftertanke så borde det väl mer logiskt sett varit ett djur, och inte en människa. Frågan är bara vad för slags djur, och vad i helvete det var som kunde få det att skrika som om det höll på att flås levande...

Kanske var det ett rådjur, en älg, en räv eller kanske en privatägd häst eller varför inte en ko. Det finns ju en del bondgårdar runt omkring skyddsområdet... men vad var det som dödade djuret i sådana fall, och hur?


Kommentarer
Postat av: Millan

Läskigt... och som sann fantasyälskare skenar fantasin iväg direkt. Huvva! Men vad MODIGA ni var som stack dit för att hjälpa :) stolt vän

2009-02-17 @ 23:52:30
Postat av: Anonym

HEJ! Det är nämligen en rådjurs hona, dom brukar skrika på det viset, jag har hört flera ggr. Låter som en skräckfilm! Fascinerande dock!



Tjing!!

2009-08-06 @ 19:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0