Monster...

...heter en film, om den psykotiske massmördarinnan Aileen Wuornos. En grymt bra film för övrigt! Men... vad jag inte förstår är varför flertalet av hennes "okända släktingar" här i Sverige envisas med att ladda upp profilbilder på min dejtingsajt LOVESITE.SE där de ser ungefär lika mysiga ut som henne. Grymt flyt jag har i livet... dels samlar jag på psyksjuka flickvänner och dejter för min egen del, och dels så har skräckens ansikten hittat till min dejtingsajt också. Försöker gudarna säga mig något? :p Missförstå mig inte... ingen kan "rå för" hur man ser ut som det heter. Men det är ju en sanning med modifikation. Man kan ju tex klä sig olika, frisyrer, smink, allmän stil och uppförande, kroppsspråk... allt är sådant som påverkar människors utseende och utstrålning. Men om man nu går in för att träffa någon, ny vän eller ny kärlek, på en dejtingsajt som våran... varför väljer man då bilder på sig själv där man ser ut som just en psykotisk massmördare? Det är ju också lite svårt för mig att gå in och "Hej, trevligt att du är här, men jag undrar bara, skulle du kunna byta den där otäcka bilden på dig?". Det går ju liksom inte... så nu får man acceptera att startsidan ibland pryds med ansikten som får mig att vilja tända alla lampor. För min egen del är jag kanske nöjd med 10% av alla bilder som någonsin tagits på mig. Gissa om jag väljer någon av de 10 procenten eller någon av de andra 90 när jag lägger ut bilder på mig själv för allmän beskådan? :p Det handlar inte om att ljuga, det handlar om att visa sina bästa sidor. Men med dessa ansikten är jag rädd för att många nya potentiella medlemmar vänder i dörren... "Scary people R´us" liksom. Hoppas trenden vänder... :p




Aileeen Wournos


Kommentarer
Postat av: Millan

lol Du skriver så roligt och klockrent jämt! Ja, vad ska man göra åt monsterbilder? Klurigt det där s

2009-09-17 @ 20:04:11
Postat av: Margaretha

Hallojj Chris!



Mycket att läsa var det här!

Jag kommer tillbaka fler gånger helt klart!!!



Å jooo jag vet hur det är med de där 10% av bilder som man är nöjd med själv...

Sen så är det ju så här oxå - att det man inte själv tycker är så snyggt, ligger ju i betraktarens öga sas.



Å Duuu!

Alltid lika najs å prata med dej!!!



Nu ropar kudden på mej sååå hasta la vista å på återseende!!!



Maggan

2010-01-13 @ 22:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0