Bloody winter!


Det är verkligen INTE min tid just nu...
Det är vackert med all snö, men WTF!... det räcker nu!!! Känns som man har NOG med problem än att behöva en jävla MAMMUT för att ta sig till jobbet. Snön får vintern att bli ljusare och julen att bli så vacker och stämningsfull som den ser ut på alla julkort... men allvarligt? När hade vi så här mycket snö och så här KALLT sist? 10 000 f.kr? Enough is enough... fast det är klart, vore jag lycklig så kanske allt bara skulle vara vackert och inspirerande, istället för svinkallt, halt, knöligt och jobbigt? Varför föddes jag som korkad romantiker? Jag vill vara ett egoistiskt känslokallt svin som sätter mig själv före alla andra...Vad har jag gjort för ont för att bli så förudmjukad av den dagliga vardagen egentligen? Inte nog med att jag går igenom en förbannat jobbig depression igen, inte nog med att jag fick inbrott i bilen för ANDRA gången nyligen och blev tvungen att köpa larmsystem för 5000 kronor. Nu händer DETTA också...

Jag kommer lika stressad som vanligt i min vanliga morgonrutin till garaget härom dagen runt 06:25, larmar av, öppnar bak, stoppar in Sauron, kastar in väskan och sätter mig bakom ratten. Virden om nyckeln och.... wjium, wjium, wjium.... wjium......... wjium...... prrrr... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... tick! Det var det batteriet det!!! Det är SVINKALLT med 23 minusgrader och hela instrumentpanelen är täckt med en hinna av frusen imma. De glittrar till och med kring bilens övriga vinylinredning, och där sitter jag på mitt kalla arsle... JAHOP, precis vad jag behövde! Det tog 5 timmar och cirka 2000 kronor för nytt batteri innan jag var på jobbet som vanligt den dagen...

NÄR ska det vända? När börjar livet... när kommer lyckan? När???


Kommentarer
Postat av: Sindra

Det är ju helt värdelöst att bilen inte startar när det är kallt! Jag har samma problem där, och när jag nu skaffade en p-plats med elstolpe för motorvärmaren, då funkar inte elstolpen minsann och de har inte tid att fixa den heller pga all snöröjning som kommer i första hand... Jävla skit...



Och jag förstår känslan...Kanske för bra. Skickar lite kärlek från mig till dig och hoppas att det tinar upp lite av din frusna själ.



2010-02-24 @ 20:55:16
Postat av: Sindra

BTW, 1986 var det såhär mycket snö och kyla sist.

2010-02-24 @ 20:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0