Aaah...avatar!


Kan man vara kär i pixlar?
Damn... jag har en crush på någon som inte ens finns, som är 4 meter lång, smurfblå och består 100% av datagrafik! Seriously... har äntligen kommit iväg och sett filmen som alla verkar ha sett numera, utom jag - Avatar, och det i 3D så klart. Sist jag såg 3D var med TV-Piraterna på... eh 70? 80-talet? Minns inte... men deras så kallade 3D var mest grymt suddiga bilder i en röd-grön röra (vad har jag hört det förut?) som krävde likfärgade "glasögon". Detta var en par tusen smulor bättre. Suverän bildkvalitet och ett sjukt djup i bilden. Måste erkänna att jag är mäkta imponerad då jag inte alls hade så höga förväntningar, varken på filmen eller tekniken. Men vilken upplevelse... wow! Tänk att en futuristisk sci-fi saga som skulle kunna liknas vid en slags Apocalypto möter Jurassic Park-blandning skulle bli så lyckad. Bra jobbat Cameron :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0