Sista föreställningen...


...har just gått, i biograf BigScreen. Slutet är här för ett hembioprojekt, som gått till historien. Rummet har inte bara tjänat som en lekplats för en av Sveriges största cineaster, men också som arbetsplats för min fd firma och sajten BigScreen.se... heck, den har ju till och med varit med i Aftonbladet =p Men nu, sisodär 7 år senare får det räcka. Verksamheten är nedlagd, den sociala kretsen har krymt till minimum, hjärtat är permanent krossat och kvinnorna är mer eller mindre bannlysta från detta hem... så vad skall man då med 12 sittplatser i 25 m2 hembiograf till egentligen, när man lever mer eller mindre isolerad numera. Det har varit 7 stundtals mycket roliga år, men livet som "The 40 year old Virgin" måste ta slut, om jag någonsin ska kunna jobba på att skaffa mig ett normalt liv, finna en normal tjej och förhoppningsvis den sanna lyckan i livet. Dessutom så påminner rummet alldeles för mycket om kvinnan som jag spenderat mest tid med härinne - hon som jag nu kämpar så hårt med att försöka glömma. Materialismen får istället ta nya former med heminredning, färgval och möblemang - biograf BigScreen skall åter blir ett vardagsrum... Så, "the renovation starts here" som de säger. Ironiskt nog var det filmen 2012 som blev den sista filmen som visades i denna biograf, innan allt rivs ned. By this time tomorrow - this will look like a war zone =p

Farväl min vackra biograf. Du har tjänat mig väl :')





Kommentarer
Postat av: anouk

Its been an honor beeing one of your guests:P

2010-05-02 @ 00:48:26
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sindra

Håller med föregående skribent. Det har varit en ära att ha fått tillbringa tid där med både film och spel. Tack Chris :) Önskar dig all lycka med renoveringen :)

2010-05-23 @ 22:29:13
Postat av: Chris

Tack, roligt att höra :')

2010-05-29 @ 15:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0