ALLA hjärtans dag?

Då var dagen här igen då alla lyckiga par får vältra sig extra mycket i sin sötsliskiga lycka och hälla ännu mer honungsklibbig kärlek på varandra. Ja, jag är bitter och jag "hatar" högtider som egentligen är avsedda för de som har någon att dela dem med! Vad är Julafton utan en egen familj? Vad är Nyårsafton utan en (önskvärd) kyss? Vad är Alla Hjärtans Dag utan en äkta kärlek vid sin sida? Det är skillnad att VARA med någon, och att verkligen vara MED någon tyvärr, och även om sällskap finns att tillgå så är det inte alltid det är det sällskap man behöver eller ens vill ha, oavsett hur "het" eller åtråvärd den än må vara i andras ögon. Annars skulle jag förmodligen inte sitta här för mig själv och skriva, medan sällskap väntar i soffan... Alla Hjärtans Dag? Är den verkligen för alla? Knappast, och somliga av oss lever dessutom ofrivilligt kvar i det förflutna där gamla lögner dödar nya löften och möjligheter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0