Kloka ord

När man är som mest knäckt och nere så kan även ytliga bekanta vara till tröst... Jag lät mig lockas av ett snällt sms och träffade en gammal bekant för sällskap som under kvällen fällde några kloka ord; "Om du gjorde allt det du säger för henne, och hon gjorde allt det du säger mot dig, vem är det då som egentligen förlorat någon?" Nu tvivlar jag förvisso på att en narcissistisk sociopat som hon någonsin skulle tänka så, oavsett grad av mognad. I hennes ytliga värld är jag bara en förbrukad vara utan värde nu när hon återfått sin drömkille, men det var snällt sagt fröken X, så tack för ditt stöd. Du och jag har aldrig varit ett ämne för en riktig relation, men ingen av oss har heller försökt dupera den andra till att tro det. Världen skulle vara en så mycket lättare plats att leva i om människor slutade ljuga för varandra och istället värderade ärlighet, i alla relationer och situationer. Tänka sig, allt jag bad om från början var egentligen bara en hundvakt... Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0